onsdag 26 mars 2014

Två små ord

Vi sitter tillsammans vid köksbordet, V och jag. Sida vid sida pysslar vi med olika saker.
Känner en arm som smyger sig runt min arm; ett huvud som lutas nära, nära.
"Äska"
"Äska. Mamma"
Tårögd och med kärlek som svämmar över alla bredder böjer jag mig ner och tar henne i min famn. Kramar henne nära och säger
"Jag älskar dig med, min lilla ängel"

Två ord uttalade för första gången. De två starkaste orden i alla språks vokabulär. Två ord som kan flytta berg. Två ord som får ett mammahjärta att slå extra starkt. Vilken gåva det är!


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ett ögonblick att bevara i hjärtat!!! Inte klokt så gråtmild man är som förälder...

      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det är lika starkt varje gång dessa ord yttras för första gången. Och alla gånger därefter...

      Radera