måndag 10 mars 2014

Kroppen har talat

Hade tänkt mig en lång promenad idag, följt av ett rejält yogapass. Hade verkligen sett fram emot det.
Men istället kände jag mig helt ur slag; oerhört trött och med en annalkande förkylning. Gick ut med hundarna, och gäspade mig igenom hela promenaden. Det händer aldrig i vanliga fall - hur trött jag än är, piggnar jag till av en rejäl promenad, men inte idag.
Istället för det inplanerade blev det en kopp te och en stunds jobb. Nej, det var väl kanske inte riktigt det kroppen ville ha, men det var ändå väldigt skönt att få undan tre saker som ligger högst upp på Att göra listan.

Jag är glad att jag lyssnade, att jag gav kroppen den vila den ville ha. På onsdag åker jag på kurs med jobbet, och vill ju inte vara helt däckad tills dess.
Men först en dags ledighet med mina älskade busfrön. Dessa lediga dagar är heliga och bär mig igenom veckorna.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Det är mognad det, att kunna tänka om även om man planerat :-) det blir inte alltid så bra om man kör på fast kroppen säger nej. Hoppas kursen blir bra!

    SvaraRadera
  2. Nej, efter förra sommarens och höstens icke-löpning pga ihärdiga förkylningar som aldrig gav med sig har jag - förhoppingsvis - lärt mig läxan. Men det är inte helt lätt att inse att man inte är en superwoman som kan träna varje dag, ta hand om hus och hem, jobba, osv... :)
    Kram

    SvaraRadera