måndag 10 februari 2014

Vabbmys

Vabruari är verkligen i full sving här i det blå huset. I helgen och i dag har det varit lilla V som varit febrig, och jag har därför varit hemma idag.
Väl vetandes att det efter förra veckans vabbande är en del jag behöver komma ikapp med på jobbet, samtidigt som jag verkligen tycker att det är viktigt - och mysigt - att vara hemma med barnen anlitade jag en härligt kompis som barnvakt så att jag kunde jobba hemifrån några timmar.
De kändes så fantastiskt att både få undan en del ur inboxen, och att höra V leka, skratta och ha kul!
Efter förra inläggets skitmorgon, har jag hittat jämvikten, tålamodet och glädjen igen. Har pratat med A om det som hände, men han har - som barn ju är så fenomenala på - helt lämnat det bakom sig och bara är i nuet. Vad trist det är att man som vuxen har så otroligt svårt att bara vara i nuet, utan att planera för morgondagen eller utvärdera gårdagen. Tänk så mycket magi och liv vi går miste om när vi jäktar förbi den lilla snigel som barnet finner så outsägligt intressant!

Se det lilla i det stora!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar