måndag 17 februari 2014

Det ljuva livet

En lintott på vardera arm, djupt andandes.
Ligger kvar en stund och känner oändlig tacksamhet över mina underbara barn.
Tillsammans tassar vi ner till vardagsrummet och med
de underbara nedbäddade i soffan med filt, äpple och bompis på TV
går jag en kort sväng med terriertöserna. 
Andas in den rena klara luften, och ser hur morgonen redan dagas.
En förunderlig gåva som vi ges varje morgon,
ett oskrivet blad att fylla med det vårt hjärta önskar.
Jag fyller mitt med ren energi, med glädje och skratt, med harmoni och innerlig kärlek.
Andas djupt och byter ut det gamla mot det nya.
Vi kramar oss igenom påklädning, tandborstning och några tårar. 
Tid är det enda vi har oändligt av.
Lämnar leende, vinkande och slängpussande älsklingar på den fantastiska förskolan.
Räknar och skriver ner mina välsignelser med det leende det alltid ger. 
Tänk så mycket magiskt jag har i mitt liv!
Väljer bort bok och sömn på tåget, och möter istället mig själv i meditation. 
Vilken gåva att få denna kravlösa ensamtid på morgonen. 
Promenerar genom en morgonsolig stad och ser istället för människor som jäktar till jobb 
och skola, alla de änglar som följer dem åt.
En stad full av änglar, i strålande solsken 
och vacker miljö. 
Vad vi ser ligger helt i våra egna händer, 
och jag väljer magi.
Jag väljer magi med hela mitt hjärta,
jag väljer att se med min själ, 
jag väljer att se det vackra i livet
och jag väljer en värld full av änglar!


4 kommentarer:

  1. Jag väljer detsamma!
    Kram

    Hm, ibland fungerar det inte att kommentera med min nya adress, skit med. Men du vet var jag finns
    //bara anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ju underbart att vi kan välja själva!!

      Vad tokigt att du inte ser kommentarerna!! De där gröna äggen är underbara! Såna höns ska jag ha sen!!

      Kram

      Radera