söndag 23 februari 2014

Genom molnet

Man får till sig det man behöver. Jag får till mig det jag behöver.
Idag behövde jag stora klokheter från Lotta. Tack fina du! Hon skriver om de förändringar hon gjort i sitt liv, och vart de tagit henne.
Inlägget lämnade mig tårögd, och med stor sorg. Jag har gjort många förändringar i mitt liv, och lever idag sannare mot mig själv än vad jag gjort på länge.
Jag har börjat på ännu en ny resa mot mig själv i och med att äntligen börjat yoga. Försöker få till ett pass varje dag, om det så bara är 15 minuter.
Försöker meditera varje dag på tåget till jobbet, men somnar i ärlighetens namn rätt ofta. Kroppen tar det kroppen behöver.
Jag känner glädje över de små sakerna i livet, tacksamhet över allt det jag har.
Tacksamhet över er som läser min blogg.
Men jag har ännu inte tagit tag i den stora förändringen. Den som följer mig i tanken varje dag.
Den som verkligen kommer att ta mitt liv i en ny riktning. Inte förrän jag funnit modet och styrkan, satt mig själv i första rummet, kommer de andra pusselbitarna att falla på plats. Kommer allt det andra - det som är så lätt att tala om, och som bara väntar på mig - att komma min väg.
Jag vet att jag har så många runt om mig, både här från och andra sidan, som peppar, bär och stöttar, men det är jag som måste göra förändringen.
Så trots glädjen och stoltheten över allt jag ändå har förändrat, så ligger detta ogjorda som ett moln och skymmer sikten. Ibland mer, ibland mindre, ibland nästan inte alls. Idag är det som ett svart, ogenomträngligt åskmoln.

Följ mitt hjärta, det leder alltid rätt.

4 kommentarer:

  1. Har saknat dina inlägg i veckan, känn ingen stress nu utan jag bara menar att det är roligt att läsa det du skriver och ser fram emot det. Jag ser också fram emot att följa din förändring. I med och motgång.
    Kram

    www.baraanna.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra!! Ibland räcker liksom inte tiden till, och då får det vara så. Har lovat mig själv att låta denna blogg vara mitt andhål, och att aldrig känna stress när jag inte hinner med.
      Tack för att du läser, och tack för att är en av dem som peppar och stöttar!!
      Kram

      Radera
  2. Tack för att du delar med dig och för att mina ord kunde beröra dig. Din stora förändring kommer när det är tid för det. Stor kram och hoppas du får en fin dag❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tårarna rann, Lotta - jag behövde så väl just dina ord!
      Förändringen kommer, det vet jag, och den kommer när jag är redo och tiden är rätt. Jag är bara så otålig. Vill att det ska hända NU. Och att det ska vara lätt.
      Tack för att du finns där!!
      Kram <3

      Radera