söndag 16 februari 2014

Kontraster

Lördagen spenderade vi som bekant i skogen; med lugn, tystnad och stillsamma energier.

Söndagen var den totala kontrasten, då vi bestämde oss för att ta en sväng till ett lekland i Uppsala. Hög ljudnivå, full sula och allt annat än stillsamma energier; men likväl himla roligt!

A sprang runt som ett jehu; klättrade, hoppade, rutschade, cyklade... V körde fullt ös hon med, men i något lugnare tempo - mest beroende på att benen inte är så långa ännu. Hon vägrar helt vara i den lilla hörnan för de mindre barnen, utan ska hänga med brorsan i de stora klättergrejorna.

 Det här är ett stort och bra lekland, och att åka dit någon gång ibland har jag inget alls emot. Barnen får verkligen utlopp för alla energi, och det i en tämligen säker omgivning. Det jag däremot gärna skulle se ändring på är utbudet i caféet. Detta är ingalunda av det värsta slaget, men mängden raffinerat socker och tillsatser av fler slag än jag egentligen vill tänka på, väger långt tyngre än det fruktfat och sockerfria alternativ som finns. Eftersom man heller inte får ta med egen förtäring in i lokalen är det bara att gilla läget och begränsa intaget. Vi äter i stort väldigt bra, så att lite nu och då "go bananas" är ju helt ok.

Vi har, summa summarum, haft en riktigt bra familjehelg som får leva med mig hjärtat den kommande veckan.

En vecka där jag går tillbaka till strikt gluten- och mjölkfrikost för att jag mår så mycket bättre då. En vecka där jag välkomnar mig själv till yogamattan varje kväll utom min heliga onsdag som helt vigs till de underbara hästarna. En vecka där jag känner innerlig tacksamhet för att det goda i livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar