onsdag 5 februari 2014

Trött

Fullkomligt utblåst. Inte en tillstymmelse till energi i denna kropp. Tre dagar med halsflussjuk son och make, och hemmavarande kärnfrisk dotter är ingen söndagssegling. Dock mycket mycket mysigt!
De första två dagarna var stackars A så risig att han mest bara låg i soffan, med några korta lekstunder däremellan, medan han idag har varit för febrig för att få leka med kompis men ändå med massor av energi.
Maken - som trots allt är av de manliga könet - ligger som ett slakt i soffan med näst intill noll röst och feber.
Alltså har jag haft full marktjänstgöring inklusive hundar och sysselsättning av barn. Lägg till detta min geniala (?) idé att köra vällingavvänjning på V. Efter att förra natten krävt välling varje gång hon vaknade var måttet rågat och jag var beredd på kaos och hysteriska utbrott, men affirmerade ändå en problemfri natt. Och döm om min förvåning när damen accepterade nyordningen utan större mankemang över huvud taget!!
Men trots allt är det underbart att få så mycket tid med barnen, mycket mys, pyssel och lek.

Oj, vilket o-styrigt inlägg det blev... Och så måste jag jobba ett par timmar på detta, det blir intressant!

Ta hand om er!!

2 kommentarer: