lördag 11 januari 2014

Till en vän

Dagens övning från Magin är att tacka tre personer som spelat stor roll i, eller som till och med ändrat, mitt liv. En av dessa personer vill jag få tacka här. I skrift.

Therése,
Tack för att du alltid gått vid min sida genom skratt och tårar, över himmelshöga berg och genom helvetesdjupa dalar. Tack för att du alltid varit obrottsligt lojal, och brutalt ärlig. Tack för alla hysteriska skratt. Tack för alla timmar i kökssoffan där vi pratat och lärt oss så ofantligt mycket om oss själva och varandra. Tack för att du funnits vid min sida när livet varit som djälvligast, och att du stått där och hejat på när jag gett mig ut på äventyr. Tack för att din vänskap aldrig vacklat, trots att vi så sällan ses. Tack för att du alltid bara är ett telefonsamtal bort. Tack för att du skulle lämna allt för att vara vid min sida om jag bad dig. Tack för alla tusentals sms där vi kräkts, skrattat, bannat och peppat. Tack för all hjälp på min andliga resa. Tack för din kärlek. Tack för att jag får komma till dig och andas. Tack för alla TOWANDA vi har skrikit på olika ställen. Tack för att du var med mig när Mizzi fick vandra över regnbågsbron. Tack för att du förstår varför jag fortfarande saknar henne så att det gör ont. Tack för att du förstår varför KORV är så himla roligt. Tack för att jag bara genom att hosta kan få dig att skratta tills du gråter. Tack för att du kramas med hela själen. Tack för att du alltid vakar över mig och mina barn. Tack för alla år vi haft tillsammans, och alla år som kommer. Tack för att du är allt detta för mig. Tack för att du finns. Och TACK för att jag är allt detta för dig.
Jag älskar dig, söstra mi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar