fredag 3 januari 2014

Tacksamhet

Jag har tidigare läst den fantastiska The Secret - Kraften av Rhonda Byrne och berördes djupt av den. Helt plötsligt insåg jag, men själ och hjärta, att det verkligen är JAG som bestämmer hur mitt liv ska vara! Att jag skapar mitt eget liv har jag länge vetat, men att få det så konkret och lättfattligt beskrivet var omvälvande.
Begreppet karma blev med ens ännu tydligare.

Det vi sänder ut får vi tillbaka.

Det är precis så enkelt. Våra tankar är energier, och energier attraherar energier av samma frekvens. Det är fysik, och inget annat.
Ett enkelt sätt att attrahera det goda i livet, det vi vill ha och det vi drömmer om är att känna tacksamhet. Tacksamhet över det vi har, över det vi kommer att få. Kraften i ett hjärtinnerligt TACK är oändligt stor.

Så fick jag häromdagen hem nästa bok The Secret - Magin. Denna bok ger övningar för att förändra liv, för att göra tacksamheten till en självklar del av vår dag. Av min dag. Den allra första övningen, och den övning som sedan ska göras under hela 28-dagars perioden, är att börja dagen med att skriva ner 10 saker som jag är tacksam över, och varför. Att få börja dagen i positiv anda, med innerlig tacksamhet över det jag har är fantastiskt!! Det sätter livet i en annan dager, och får mig att lysa upp inifrån.

Det här är MITT år, och jag är oändligt tacksam över att få börja detta år i tacksamhet och med en grundmurad vetskap om att JAG skapar MITT liv. Vilken fantastisk resa som ligger framför mig! Jag ser fram emot varje steg, varje dag, och vet att jag följer mitt hjärta.

Länge Leve Livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar