fredag 10 januari 2014

Plötsligt händer det

Helt plötsligt fick jag en ensam kväll hemma. HELT ensam. Bara jag och hundarna! Maken jobbar och barnen bestämde sig för att sova hos mormor och morfar.
Jag kan inte minnas när jag var helt ensam hemma sist. Vilken oväntad och ljuvlig gåva. Ensamtid.

För en gångs skull hade jag inte städning som första punkt i mitt huvud, utan YOGA. Först en skön promenad med hundarna i den, helt plötsliga, vintriga världen utanför dörren, sen gick jag runt och tände ljus och lite rökelse. Bytte till yogavänliga kläder och lät Yogobe leda mig genom ett timmespass. Inser att jag är stel som ett kylskåp i nionde månaden, och ser fram emot att med hjälp av yogan bli smidigare och starkare. Och det är ju så kul!!!

Nu sitter jag här med en kopp te och avokadomackor och njuter av ensamheten. Tänk så ljuvlig en helt ensam kväll kan vara...

Tack för att jag får vad jag behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar