torsdag 16 januari 2014

Göra rätt

Det är en härlig känsla när beslut man fattar, och saker man gör, landar och känns så helt rätt på en gång. 

Sedan efter jul har jag gått ner i arbetstid till 90%, vilket kan tyckas vara en marginell skillnad. Men det innebär att jag är ledig varannan onsdag; och varannan onsdag kommer jag att jobba hemifrån. 
Första lediga onsdagen var igår, och det var helt fantastiskt! Förvisso valde barnen att vakna redan halv fem, vilket kanske inte var med i min plan, men med rätt inställning är även tidiga morgnar mysiga. På förmiddagen var vi sen på kyrkans härliga barnverksamhet, med sång och lek. Det var så roligt att se A ge sig in i sångerna med liv och lust, tillsammans med kompisen L. 
När vi kom tillbaka hem var det två övertrötta barn som somnade, den ena på soffan och den andra i sin säng, och sov lääänge. Eftermiddagen avslutade vi sen med premiärtur på skidorna som A fick i födelsedagspresent. Riktig succé!
Att få en hel dag tillsammans med barnen mitt i veckan var verkligen helt fantastiskt; jag är så glad och tacksam att L såg till att jag verkligen gjorde det. 

Två kvällar har jag vid läggning av A istället för att läsa godnattsaga lotsat honom igenom en meditation, där han har gått på en stig i skogen, mött olika djur och sin skyddsängel. Det är något som han verkligen tycker om, och han glider till slut över i sömn och sover så fantastiskt bra efteråt. 
Det värmer så gott i mitt hjärta att han tar det till sig, och tycker om det. Att lära sig meditera vid tidig ålder måste vara jättebra att ha med sig vidare i livet. 

Idag avslutar jag dagen i stor tacksamhet över allt det som jag, som mamma, gör så rätt! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar