måndag 19 maj 2014

Tankar

Tänk så lustigt det är ändå, har sedan vi bokat denna kurs sett fram emot en kväll/natt på hotell med goda kollegan; god mat, kanske en (alkoholfri) drink i Sky baren, en kväll i ensamhetens tecken, god sömn...
Och så sitter jag här nu efter god mat, en liten drink, fantastiskt mycket skratt - och längtar efter min familj. Den lätta hysterin med övertrötta barn, små varma barnarmar runt halsen, tröttheten när jag väl sätter mig i soffan med maken. Kaoset som är MITT kaos - MITT liv! Tur att det bara är en natt, och jag tänker trots saknaden njuta av denna ostördhet.

Kursen idag var fantastisk! Om administratörers vardag, hur man ska prioritera, agera, strukturera. Och tänka. Ännu en gång påminns jag om tankens kraft. Att vi själva väljer hur vi agerar och bemöter en situation.
Det blir allt tydligare; vi - jag - väljer själva hur vår dag ska bli; hur varje situation får påverka oss. Tankens kraft är enorm!!

Så med tankens kraft tänker jag nu njuta av denna kväll, och i sinom tid somna gott på denna...


4 kommentarer:

  1. Viskar detta till dig; jag har aldrig varit utan barnen en endaste natt, vill inte och än så länge har jag inte behövt heller...
    Ha en bra dag
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter underbart!!!
      Har nu barn som älskar att sova hos mormor och morfar, och ofta gör det en gång i veckan - men då är jag åtminstone på hemma plan och det känns mindre "saknigt". Att däremot åka från dem, om så bara för en natt är en helt annan femma!

      Kram

      Radera
  2. Förstår dig precis! Jag längtar alltid nästan ihjäl mig när jag är borta ifrån V. Hur din bror (bröder) kan vara borta flera månader i taget är en gåta. Hoppas du fick en skön natt och en härlig hotellfrukost!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det övergår mitt förstånd hur de klarar det, och dessutom på de platser de åker till. Det är ju sällen en solsemester på Kanarieöarna liksom...
      Sov 9 ostörda timmar, vilket är rekord!! God hotellfrukost och framförallt en helt fantastisk kurs gjorde det ändå drägligt.
      Men allra bäst var att komma hem... .)

      Kram

      Radera