måndag 26 maj 2014

Älskad

"Änglarna älskar mig"
"A älskar mig. Mamma älskar mig. Pappa älskar mig. Manne älskar mig"

Lilla V's sista ord innan hon somnade, och de första när hon vaknat.

Tänk om vi alla levde i denna fullkomliga övertygelse om att alla älskar oss; om detta var vår sista tanke innan vi somnade och den första när vi vaknade. Jag tror att världen skulle vara en annan mer kärleksfull plats, om vi alla vaknade i kärlek. Där kärleken flödar kan inte hatet få fäste.

När förlorar vi denna övertygelse? När ersätts den med tvivlet om vår egen duglighet - vår egen storhet , och för många känslan av att vara oälskad och oönskad?

Jag önskar av hela mitt hjärta att mina barn får gå genom livet med känslan av att vara oändligt älskade, och att de kan sprida denna känsla - denna vetskap - vidare till alla de möter i sitt liv.

För störst av allt är kärleken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar