lördag 17 maj 2014

Njutning i kvadrat!

Tidig morgon i det blå huset. Lilla V snackar som vanligt, Opsy Daisy dansar med Iggle Piggle i Drömmarnas trädgård och jag blir matad med russin. Pojkarna i familjen sover, likaså hundarna.
Ute skiner solen och lovar ännu en strålande härlig sommardagen likt gårdagen, och om en stund ska jag duka upp till frukost ute på vår i sol badade altan som äntligen ställdes i ordning igår.
Underbart!

Gårdagen var en magisk dag, med fix i trädgården, lek i sandlådan och inte onödig minut spenderad inomhus. Mina fötter har njutit av att inte under hela dagen varit instängda i trånga skor.
A och jag gick en härlig promenad med hundarna på banvallen och genom hästhagarna, pratandes om ditt och datt. En pratstund med den ljuvliga ardennern som går i hagarna bakom vårt hus, och stora och små tår spretandes gräset.

Lunch och middag ute på altanen, och hundarna har sovit ute på i solen hela dagen. Pelargonerna har flyttat ut på den orangea vaxduken på det lilla runda bordet på altanen. V har förnöjt sprungit runt med rumpan bar större delen av dagen. Dagen kändes som en fridfull evighet av ren njutning!!

När man tittar ut över ängarna på vår baksida kan man nästan låtsas om att vi inte har grannar alldeles nära på båda sidor... 
Som små solar i gräsmattan

Så hände det igen... Vitt blev till orange. Och ändå är jag uppriktigt förvånad och fundersam över att vårt hem - och jag - inte är så där vitt och stilrent.... Det kanske är dags att inse sanningen?! 



4 kommentarer:

  1. De där dagarna är så sköna och välbehövliga...
    Jaså, vad intressant att du adopterat dina hundar. Jag är ofta inne på Neverneverland och kollar in alla Greyhounds som finns för adoption. En dag kommer det bli verklighet...
    Kram
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer nog aldrig att ha något annat är adopterade hundar. Det är gott för både själv och hjärta att hjälpa någon till ett bättre liv. Greyhound står absolut på min lista över hundar jag någon gång ska adoptera, men litar på att den kommer till mig när tiden är mogen.

      Kram

      Radera
  2. Låter ljuvligt, Sara! Jag ser dig som en färgstark och färgglad person!
    Haha, de sängborden du ,ålade har vi hemma som soffbord i vardagsrummet, fast hos oss är de träfärgade och svarta (just nu).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!!
      Just det här bordet bor på altanen, men de är rätt användbara. Ikea har sina goda sidor!

      Kram

      Radera