söndag 22 juni 2014

Väder

Vaknade i morse till ännu en gråkall dag där termometern visade på endast 8 grader. Konstaterade att dagen kräver långärmade tröjor, tjockare jackor och mössor på barnen och höstjackan på mig själv.
Det var endast ett konstaterande, helt utan känslor. Att jag har kommit till den punkt i livet där jag insett att vädret ÄR, är oerhört skönt. Vad jag än har för åsikter och känslor så är vädret. Det är inget jag rår på, det är inget jag kan påverka. Det enda jag kan påverka i förhållande till vädret är mina känslor kring det.
Att lägga en massa energi på att förbanna vädret för att det är kallt och regnigt när det borde vara varmt och soligt är verkligen som att spola ner pengar i toaletten.
Självklart hade jag tyckt att det var skönare med riktig sommarvärme, men just nu är det inte det.
Och det är faktiskt helt okej det med.




2 kommentarer:

  1. Här skulle faktiskt behövas lite regn, gräset börjar gulna och bladen i träden likaså.

    Heter du Higgins i efternamn och har gillat Mina Vita Ljus på facebook? I så fall väntar en överraskning. In och läs!

    Ha en bra dag
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig överraskning Anna!!
      Jag har mailat dig min adress.

      kram

      Radera