måndag 30 juni 2014

Semester

Så är den äntligen här, årets första egentliga semesterdag. Himmelrike!!
Jag struntar fullkomligt i att sommarvädret lyser med sin frånvaro, "summer is a state of mind".
Igår gav vi oss ut i det gråmulna vädret med picknickväskan packad och humöret på topp. Vi kastade stenar i ån, lekte puh-pinnar och tittade på massor av sniglar. Avslutade förmiddagen med lek i stooor vattenpöl och hemmagjord vattenrutschkana i smma vattenpöl. Barnen skrattade, jag skrattade och det kändes så där fulländat som det gör när man är i nuet.
Idag har vi också hunnit med ute- och innelek och födelsedagsfirande hos goda vänner på det.

Att stänga av allt vad alarm heter, lämna jobbmobilen åt sitt öde, bannlysa de avskydda orden Skynda, vi har inte tid och bara ta dagen som den kommer är precis vad jag och min själ behöver. 6 veckor av familjetid, där jag lovat mig själv att undvika allt vad onödigt hushållsarbete heter på dagtid och istället ta dagen i barnens takt. Jag fullkomligen känner hur stressen rinner av mig, hur axlarna sjunker ner och hamnar på sina ursprungliga platser. Jag lovar mig själv att lyssna inåt och känna efter vad det är min själ vill och behöver.

Hoppas innerligt att ni också får njuta av lediga dagar där själen får landa.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får paket från mig i brevlådan i dag!
    Önskar dig sköna dagar...
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera
  2. Jag har fått paketet Anna och älskar ljuset!! Tusen tack!!!

    Kram

    SvaraRadera