tisdag 17 juni 2014

Täppt

Jag älskar verkligen att vara gravid, men denna förbannade nästäppa gör mig galen!!
Vet i och för sig inte om det i skrivande stund är förkylningsnästäppa eller gravidnästäppa, men jag VET att förr eller senare kommer gravidnästäppan. Har med båda barnen varit vansinnigt täppt de sista månaderna, och om det är något jag verkligen avskyr så är det att vara täppt i näsan. Bara lite tjock, eller täppt i ena näsborren kan jag överleva, men jag blir helt fullkomligt tvärtäppt - så där så att jag får lock i öronen när jag sväljer och jag fixar inte det.
Med V var jag storkonsument av nässpray för att överhuvudtaget klara av vardagen. Jag är fullkomligt medveten om att man lätt blir beroende av nässpray, och var noga med att bara använda den när jag inte stod ut längre - och kunde sluta använda den så fort barnen var födda.
Om det är graviditetsnästäppa redan nu, ligger jag pyrt till...
Dessutom verkar det som att jag blir allt känsligare för nässpray, och nyser mig halvt fördärvad när jag använt det. Ett klart tecken på att det nog inte är helt hälsosamt...

Ja, jag har provat koksaltlösning i både pipett och som spray, och det hjälper inte. Funderar på att införskaffa en NoseBuddy, och se om dagliga sköljningar kan hjälpa.


Är det någon av er som haft samma problem, och hur har ni hanterat det?? Alla tips mottages med galen tacksamhet!! Erfarenhet av nässköljningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar